Η μάχη όλης της ανθρωπότητας έναντι της πανδημίας του κορωνοϊού, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Εδώ και ένα χρόνο, διεθνείς οργανισμοί, επιστημονικοί φορείς, ερευνητικά κέντρα και πανεπιστημιακά ιδρύματα, ένωσαν τις δυνάμεις τους στον αγώνα για την καταπολέμηση της ασθένειας, ενώ τους τελευταίους μήνες έχει ξεκινήσει μια παγκόσμια κούρσα εμβολιασμών, προκειμένου να επιτευχθεί η ανοσία του πληθυσμού.

Στη διάρκεια της πανδημίας, όσα περισσότερα ανακαλύπτει η επιστημονική κοινότητα για τον νέο ιό, άλλα τόσα και ακόμη περισσότερα, καταλήγουν στην κοινωνία. Ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών και δυστυχώς ανεπαρκών επιβεβαιωμένων ειδήσεων μας κατακλύζουν καθημερινά ενώ ποτέ πριν και σε παγκόσμια κλίμακα, η ποιότητα και η ακρίβεια των πληροφοριών που καταναλώνουμε δεν είχε τόση μεγάλη σημασία.

Μια πτυχή του όλου ζητήματος αφορά και τις συνέπειες στην ψυχική υγεία του πληθυσμού.

Παρόλο που είναι κρίσιμο να μένουμε ενημερωμένοι, ωστόσο υπάρχει ανάγκη για περιορισμό των υπερβολικών πληροφοριών που δεχόμαστε, και ίσως κάποιοι από εμάς να χρειαστεί να το διαχειριστούμε διαφορετικά δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε αυξημένα συναισθήματα άγχους και στρες.

Η κατανάλωση ενός υπερβολικά μεγάλου αριθμού «δύσκολων» ειδήσεων μπορεί να έχει αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία, λένε οι ψυχίατροι. Μπορεί να τροφοδοτήσει αισθήματα απελπισίας, αδυναμίας και αίσθησης ότι κάποιος δεν μπορεί να πάρει τον έλεγχο της ζωής του.

Αυτό που μπορούμε σίγουρα να κάνουμε είναι να ελέγξουμε πόσες και ποιες πληροφορίες λαμβάνουμε καθημερινά σχετικά με την πανδημία.

Περιορίζουμε το χρόνο που περνάμε στο διαδίκτυο διαβάζοντας για την πανδημία.

Ελέγχουμε, όσο μπορούμε καλύτερα την πληροφορία που διακινείται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Εμπιστοσύνη μόνο σε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών

Αποφεύγουμε την επανάληψη των ειδήσεων. Επιλέγουμε πότε θα ενημερωθούμε

Δαπανούμε τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για επικοινωνία με δικούς μας ανθρώπους

Αποσυνδεθείτε από τα Μέσα και άλλες πλατφόρφες Κοινωνικής Δικτύωσης. Απενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις στο κινητό τηλέφωνό σας, διαλέξτε ένα χόμπι που δε θα βασίζεται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και στο διαδίκτυο, κάντε κάτι διασκεδαστικό, διαβάστε, ακούστε μουσική, ασκηθείτε. Μη βλέπετε ή διαβάζετε ειδήσεις πριν πέσετε για ύπνο!!!.